Prvním krokem po pořízení něčeho cenného je hledání způsobu, jak takovou investici ochránit a zaručit její dlouhou životnost. V případě drahého stroje je tím nejefektivnějším řešením právě pořízení kvalitní mobilní haly – hangáru. Díky lehké konstrukci a snadné montáži lze hangár přesouvat podle potřeby nebo ho využít pouze sezonně.
Když se řekne slovo hangár, drtivá většina lidí si představí garáž pro letadlo. Je to samozřejmě pravda, ale ne úplná. Plachtovou halou, která se obvykle volí při stavbě parkovacího místa pro letadlo, můžeme bez nejmenších potíží zastřešit prakticky cokoliv. A to v rámci jak civilního, tak armádního sektoru. Běžně zastřešujeme zemědělskou nebo vojenskou techniku, lodě, osobní i dopravní letadla nebo kamiony.
Před samotným začátkem stavby hangáru vypracujeme projektovou dokumentaci, kde zohledníme veškeré požadavky ze strany zákazníka, včetně diskuze s odborníky společnosti SVITAP. Hangár může být oblouková hala nebo hala s rovnými boky. Další volba se týká materiálu na opláštění. Vyrábíme haly s PVC opláštěním, kdy je ocelová nebo hliníková konstrukce potažena speciálním PVC s dlouhou životností, odolnému vůči klimatickým jevům a UV záření.
Hangár je možno vybavit vnitřní termoizolační vložkou. Hangáry stavíme také jako haly s pevným opláštěním. Krytí je vyrobeno z pevných panelů z trapézových plechů nebo sendvičových panelů (nezateplená a zateplená varianta).
Skladovací hangáry je možné měnit i po výstavbě tak, aby přesně vyhovovaly aktuálním potřebám uživatele. Montovanou halu je možné kdykoliv rozmontovat, přesunout a znovu smontovat, rozšířit, zmenšit či přizpůsobit jakýmkoli specifickým přáním.
Za hangár je možné označit také garáž pro větší či menší stroje nebo dopravní prostředky. Je tak vhodnou možností pro velké letecké a průmyslové společnosti, stejně jako pro soukromé osoby, které vlastní například loď, malé sportovní letadlo nebo zemědělský či průmyslový stroj. Pro maximální komfort se často využívají posuvná vrata přes celou šířku hangáru nebo jednoduše shrnovací opláštění pro absolutní využití prostoru a co nejsnadnější manipulaci s garážovaným prostředkem.